Info

Kontakt

Underhåll av nätbutiken:
Innoflame Oy
Kornetintie 3
00380 HELSINKI
p. 0207 433 604
asiakaspalvelu(at)innoflame.fi

Leverans och betalningssätt

Leverans och betalningssätt
Produkternas pris är inklusive mervärdesskatt. Betalningen sker i euro. Vi förbehåller oss rätten till prisändringar. Om någon produkt inte finns tillgänglig eller om leveransen oskäligt fördröjs, förbehåller vi oss rätten att ensidigt annullera delar av beställningen för att göra leveransen snabbare.
Vi sänder en orderbekräftelse för leveransen per e-post. Förutsättningen för att kunden ska få en orderbekräftelse är att han eller hon har uppgett sin e-postadress i samband med beställningen. Ett avtal uppstår i samband med orderbekräftelsen.
Den fasta leverans- och expeditionsavgiften för alla leveranser är 4,00 euro.

Leveranstid och -sätt
Leveransen av en produkt som finns i lager sker inom 3-4 dagar. Ifall den produkt Ni beställt är slut i lagret, beställs det mera av den (leveranstiden är då cirka 1–2 veckor), om inte produkten i fråga har utgått ur sortimentet. Vi informerar beställaren separat om utgående produkter eller fördröjd leveranstid.
Leveransen sker med transportservicen Itella 16. Med andra ord kan produkten avhämtas hos närmaste postkontor.

Produktreturneringar
Om Ni returnerar produkten så uppge för Postens personal att det är fråga om en kundreturnering till Innoflame i BJÖRNEBORG. Kom ihåg att begära kvitto. Returneringsadressen är Innoflame Oy, Kirrintie 2, 28880 BJÖRNEBORG.

Om Ni av någon anledning inte är nöjd med inköpet (till exempel om Ni har beställt en produkt i fel storlek), kan Ni med stöd av konsumentskyddslagen returnera den inom 14 dagar. Kom ihåg att den returnerade produkten ska vara i ursprungligt skick och oanvänd. Foga till försändelsen Ert kontonummer samt en kopia av den faktura Ni mottagit i samband med inköpet. Ert konto krediteras med den betalda summan inom 30 dagar, om kontonumret meddelas oss och en KOPIA AV FAKTURAN är fogad till försändelsen. Ifall en kopia av fakturan inte finns med kundreturneringen, debiterar vi 25,00 € i expeditionskostnader.

Om produkten är skadad eller annars oduglig, så returnera produkten (kundreturnering till Innoflame i BJÖRNEBORG) och bifoga vår faktura samt ett fritt formulerat brev, av vilket framgår vad produkten har för fel samt eventuella önskemål om byte eller kontonummer för återbetalning av pengarna. I bägge fallen ska ALLTID den fakturakopia Ni fått i samband med inköpet följa med försändelsen.

Om Ni vill ha tillbaka Era pengar för en produkt som inte uppfyller Era förväntningar eller som har levererats för sent, ska den returnerade produkten vara i originalskick och oanvänd samt innehålla alla tillbehör och originalförpackningen för att pengarna ska returneras. Ifall returpaketet inte har allt som krävs eller om det är i dåligt skick samt om denna omständighet orsakats av kunden, innehåller vi i regel 50 procent av försäljningspriset i skadestånd.
OBS! Rätten till byte av produkten gäller endast defekta produkter. Ifall Ni returnerar en felfri produkt och önskar en annan i stället, så lägg en ny beställning i nätbutiken.

Förfrågningar och anmälan om felaktiga produkter
Om Du har frågor om nätbutikens produkter, kan Du sända dem till Innoflame (kontaktinformation nedan). Vi svarar för att produkterna är felfria även efter ovan nämnda 14 dagar. Kontakta omedelbart Innoflame då Du upptäckt ett fel.

Förfrågningar per telefon vardagar 8–16
+358 207 433604
E-post: asiakaspalvelu(at)innoflame.fi
Postadress: Innoflame Oy, Kirrintie 2, 28880 BJÖRNEBORG


Betalningarna med Visa, Visa Electron eller MasterCard-kort
Ifall Du önskar betala med Visa, Visa Electron eller MasterCard-kort, är Innoflame Oy endast marknadsförare av produkterna och tjänsterna och levererar dessutom produkterna till köparen. För reklamationerna svarar Innoflame Oy.


Vid betalning med Visa-, Visa Electron- eller MasterCard-kort är Suomen Verkkomaksut Oy säljare av produkten, och köpet uppstår mellan kunden och Suomen Verkkomaksut Oy. Alla skyldigheter som hänför sig till köpet är på säljarens ansvar. Suomen Verkkomaksut Oy är också den som mottar betalningen.

Suomen Verkkomaksut Oy
FO-nummer: 2122839-7
Ohjelmakaari 10
40500 Jyväskylä
Telefon: 0207 181830

Nätbank
Betalnings- och finansieringstjänsten i anslutning till betalning via en nätbank genomförs av Suomen Verkkomaksut Oy (2122839-7) i samarbete med bankerna och kreditinstituten i Finland. Suomen Verkkomaksut Oy köper betalningsprestationen och redovisar den till handelsmannen. Från användarens synpunkt sett fungerar tjänsten helt som en traditionell nätbetalning.

Meddelande om integritetsskydd

De kontaktuppgifter som vi bett om att få i samband med beställningen brukas inte för annat än expeditionen av leveransen eller för att reda ut oklarheter med anknytning till beställningen. Kontaktuppgifterna lämnas inte ut och de används inte för direktmarknadsföring eller någon annan sak som inte gäller expedieringen av leveransen.

Vi matar inte in beställningsuppgifterna i vårt kundregister utan ett särskilt avtal, men vi arkiverar en utskrift av beställningen för den händelse att det senare framkommer oklarheter i fråga om beställningen.

Det manuella materialet förvaras så att inte utomstående eller andra tredje parter har åtkomst till registret. All föråldrad eller felaktig information förstörs.

Den elektroniskt sparade informationen förvaras så att inte utomstående eller andra tredje parter kommer åt registret. All föråldrad eller felaktig information förstörs.